fredag, februari 08, 2013

Och jag är i köket med en mun full av snor...

Stickans underbara tolkning av Dylan, ja så är det, nu är min mun full av snor. Därför blev det inget inlägg i onsdags. Jag kör på frihand nu istället. Veckan har som sagt gått i snorets tecken, men jag han med en liten minirunda häromdagen (skivrunda). Jag drog Andra långgatan och koncentrerade min snorfyllda hjärna på VINYL!!
Detta resulterade i Muddy Waters bästa (tyngsta) platta After The Rain, Neil Young Decade trippel (60:-!!!) ZZ Top Eliminator och en Paul Butterfield som jag letat efter länge men aldrig sett. Dessutom fingrade jag på Temple Of The Dog på vinyl...men det var nog en nypress? Febrig och yr av lycka vinglade jag hem för att avnjuta dessa vax. Jag älskar verkligen vinylskivor.

Ja ja jag lägger upp lite smakprov från mina köp.

ZZ Top - I Need You Tonight

Neil Young - Love Is A Rose

Paul Butterfield - In My Own Dreams

Muddy Waters - Bottom Of The Sea

Muddy är märkbart influerad av Hendrix som i sin tur dyrkade Muddy.

3 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Vilka fynd, blir inte lite sugen på en runda Anders. Vinylen väcker liv i musiksjälen, skönt i dessa digitaliserade tider, bara glädjen att få sätta på en platta, hantverket, omslagen allt, dags för en gemensam runda med sittning ?

TP sa...

Ahh, du kör det tunga artilleriet den här veckan! Kanske behövs för att skrämma bort bacillerna. Paul Butterfield är sorgligt förpassad till de glömdas allé. Muddy är grym. Neil e Neil! Å faktiskt, hittade du inte en riktigt sjysst stänkare på "synthplattan" också.
Krya på dig!

Gonzo sa...

Ja man behöver sannerligen lite vinyl för att sparka fettkulorna rätt. Blev mest glad för Neils Decade för ynka 60:- i grymt skick.
Jag kommer inte ihåg vilken Nielplatta ....har för mig att re: actor har en!!! grym låt.

Nu är det iaf. hög tid för en sittning!!!

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »