tisdag, mars 22, 2011

She can't afford a cannon

Sitter och skriver tenta.....en riktigt klurig jävel. Vad är rätt, vad är fel, när kränker man någon, vilken rättighet går före en annan osv. Demokratins baksidor m.a.o. Dessutom pluggar jag texter inför lördagens punkspelning med det eminenta bandet O.S.A.R. på restaurang Köket i Uddevalla.
Att det kan vara så svårt med texter....jag har hört låtarna miljoner gånger men ändå vill vissa texter helt enkelt inte fastna, och man vill ju inte ha texterna framför sig som ett trött coverband som lirar Ledin på den lokala pizzerian.(fast vi är ju ett coverband???)
Hursomhelst.
Känner man för att svänga dom lurviga, ta en pilsner och hjälpa mig med texterna är man hjärtligt välkommen till "KÖKET" i Uddevalla på lördag 26/3
Här kommer ett litet smakprov på några av de låtar som vi framför på lördag

5 kommentarer:

Anonym sa...

Rätt och fel, inte alldeles självklart alla gånger.
Texter är svårt. Tänk så mycket musik man har lyssnat på genom åren och ändå inte kan en enda hel låttext. Det är skandal egentligen.
Gör som den försvunne i Manics, karva in texten på armen på erkänt punkmanér. Men då blir det svårt att spela gura samtidigt!
Får se om det blir en sväng till U-valla i helgen. Hade varit jäkligt skoj å se er!
TP

Anonym sa...

Det hade varit skitkul om du kom upp. Det andra bandet som ska spela kör Ramones, Pistols. Vi lirar som andra band och går på ca. 23 tror jag......jag kan höra av mig på fredag.
/Lillgrisen

Boggen sa...

En viss skillnad på Ledin och Iggy...Synd att det är så långt till U-valla härifrån.

Jimmy Myhre sa...

Hur gick spelningen Gonzo ??, med ett knippe låtar av denna dignitet borde publiken hysta sloggys allover the place. Håller med T.P om att vi måste se er live snarast

Anonym sa...

Sorgligt ouppdaterad som jag är så är jag som vanligt sent ute. För med såna här låtar måste det ju bli bra. Hoppas på fler tillfällen

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »