tisdag, oktober 12, 2010

Streets Of Mars















Att Sverige har en ypperligt levande musik och kulturschen är ingen nyhet, det kommer fram fler intressanta band än någonsin.

Streets Of Mars är från Växjö och spelar rockpopsoulpunk med riktigt bra sång. I mina öron kan jag ana vissa likheter med band som The Coral, Posies, Dirtbombs eller gamla härliga Live. Sångaren låter t.o.m som Elvis Costello på sina ställen.Gruppen är på väg ut med sitt sprillans nya album den 27 oktober. Skivbolaget heter Adore Music och har fler helintressanta artister under sina vingar.

Första spåret på Streets Of Mars fullängdare heter Love Is Gone och fyller högtalarna med högoktanig poprock samt en refräng som sätter fart mot listorna. Farewell And Goodbye börjar med indieriff och även den slås ut i en jäkligt svängig refräng.Tredje spåret och helaktuella singeln "Breathe In Breathe Out" har en smittande soulkänsla som får mig att plocka fram mina Coralskivor igen. All My Life, I Don´t Mind och Taste är även dom favoriter som jag varmt rekomenderar. Vi lär höra mer från dessa smålänningar..

Håll utkik den 27 oktober !!

Myspacesidan
Youtube
Hemsidan

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det här lät inte alls dumt. Det måste vara något speciellt i vattnet i Rottnen!
TP

Jimmy Myhre sa...

Sannerligen broder, kommer en hel del göttigt från småland, kan det vara vattnet som du säger. Vi får fråga kusinerna, visst låter det bra..

Anonym sa...

Jo detta låter bra, något man knappast kan beskylla Peters sånginsats på sin hemsida för några år sen. Sing low sweet chariot!
TP

Malin sa...

Känt till dem sedan jag flyttade till Växjö för fyra år sedan. Men på något märkligt sätt har jag lyckats missa samtliga chanser till att se dem live. Jag har nog inte ens hört dem om jag ska vara ärlig... lite pinsamt. Dags att ändra på det nu. Bättre sent än aldrig som man brukar säga!

Jimmy Myhre sa...

Världen är bra liten ibland, man kan inte hålla kollen på allt Malin, är jäkligt imponerad av sången

T.P : Nä den sånginsatsen är svårslagen

Jimmy Myhre sa...

Världen är bra liten ibland, man kan inte hålla kollen på allt Malin, är jäkligt imponerad av sången

T.P : Nä den sånginsatsen är svårslagen

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »