söndag, januari 17, 2010

Känna till sina rötter

Söndageftermiddag....maten är lagad och uppäten, disken avsköljd och inställd i maskinen, även handdisken ordnad, m.a.o. bloggstund. Det var längesedan jag skrev något inlägg och evigheter sedan jag kommenterade något. Skolan har tagit all min tid det sista. men nu är det nystart. Ny inriktning på skolan och ett helt nytt år med bra musik.
När jag läste igenom de sista inläggen Jimpan hade skrivit blev jag glad över att höra så många bra artister från vårat långa, kalla och mörka land.
Så för att fortsätta på Svedalaspåret, ger jag här ett tips på ett svenskt rockband med rötter i både psykedelican och proggen sådant som tilltalar en hippie som mig. Bandet heter Sienna Root. Jag har lyssnat igenom deras plattor och de är så här till en början lite ojämna men med en hel del riktiga guldkorn.
Ni får helt enkelt lyssna och skaffa er en egen uppfattning. Jag har dessutom sett dem live för några år sedan, och det var riktigt bra.

6 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Lät riktigt fräckt Gonzo, med kvinnlig sångerska och allt, Tungt ..

Jimmy Myhre sa...

Ju mer man lyssnar desto bättre blir dom..

TP sa...

Det här låter så jäkla mycket Gonzo! Dentredje låten tyckte jag bäst om. Far out, man!

Gonzo sa...

Ja visst svänger det....bandet verkar köra med olika sångare. När jag såg dem var det en kille som sjöng. Hursomhelst svänger det stundtals som fan.

TP sa...

Jimpan har lite svårt att se skillnad ibland! Ta bara anekdoten om Sleeping Dogs Wake!
Men lite förståeligt då den siste såg ut som Jon Anderson!

Jimmy Myhre sa...

Visst är det så men vissa dubbelryggar kan vara mycket svårparerade

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »