lördag, oktober 25, 2008

Springmask!

Det är väldigt mycket höst just nu, regnskurar hagelskurar åskbyar sormbyar o strömavbrott avlöser varandra. Sitter o tittar ut o funderar på om äppelträdet ska blåsa sönder i natt eller om det ska klara några dagar till. Förut var det däremot riktigt fint ute, vindstilla o solen tittade fram några timmar, så jag tänkte att jag skulle passa på o sticka ut o springa en sväng, man får ju passa på när tillfälle bjuds. Jag gjorde nämligen ett återbesök i onsdags på gymmet efter ett halvårs frånvaro, det gjorde naturligtvis väldigt ont. Jag började nämligen träna förra hösten, ganska flitigt om jag får säga det själv, blandad allsidig träning som mynnade ut i cykling o till sist Vätternrundan som jag berättat om tidigare. Eftersom jag påpekar det igen så förstår ni också att jag är mäkta stolt över denna bedrift då jag fram tills dess alltid hade varit lite av en idrottsallergiker. Efter den cykelturen var jag helt överens med mig själv att jag skulle fortsätta denna träning, o givetvis har jag inte rört mig ur fläcken sen dess, förutom då i onsdags. Så eftersom cykelsäsongen är över tänkte jag att man kunde ge sig ut i spåret i det fina vädret, men det är givetvis inte så enkelt, först måste man välja ut vilka låtar man ska ha i spellistan. Så jag tog fram följande hits: Madrugada - Life in the city Hittade tyvärr inte denna låt någonstans, låten är från skivan the deep end. Mission - Paradise will shine like the moon Från Missions bästa platta håller väl alla med om?! Manu Chao - Mama Cuchara The Jam - Running on the spot U2 - Running to stand still 22 Pistipirkko - Not so good at school Lou Reed - Vicious Little Barrie - Be the one The loved ones - Sad dark eyes Jag tittade på listan, den kändes rätt bra, så tittade jag ut, så kände jag efter.... Jag har nog lite ont i halsen ändå, bäst o hålla sig hemma. Så jag kopplade in ipoden i stereon istället, la bäbisen på magen o nästa gång jag vaknade var det dags o laga middag. Sen kom regnet... Just typiskt.

8 kommentarer:

Gonzo sa...

Listan är suverän, kanske att Pink Floyds Run Like Hell skulle få vara med. Jag känner igen ditt syndrom. Har fått pengar till joggingskor men hittar inte några jag vill ha, eller så får jag ingen hjälp i affären(kan bero på att jag smyger längs väggarna för att inte synas). Halsont sendrag måste plugga för kallt för varmt för blött...ja jag skulle nog kunna räkna upp 100000 ursäkter som gör att jag slipper.
Nä jag har ju ett litet bakrus idag så jag får nog ringa och beställa en pizza.

TP sa...

Vem fan myntade utrycket "det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder"? Överlevde han länge efteråt.
Jag själv har fortfarande, efter ca tio år, inte ens kommit till uppläggsstadiet av träningen. Äsch, jag gör det imorgon istället! Känner ni igen er?
Jag måste säga att jag är mäkta imponerad av din Vätternrunda. Jag tror att vid din lansering av nyheten i Sälen mötte ett Mount Everest av skepsis från grispolarna. Men du fixade d. Heders! Nu har du bara tre saker kvar på klassikern.
Go spellista! Jag vill ju gärna säga att den får benen fulla med spring men ack nej. För det krävs det åtskilligt mer. Jag vilar mig i form ett tag till.

Anonym sa...

Lou Reed! Kunde inte låta bli och klicka på länken. Han är så j-a bra. När han är som bäst. Och så finns det massor så dåligt. I alla fall länken Vicious ledde mig vidare till Lou Reed och Pavarotti

http://www.youtube.com/watch?v=kXgbN81zNG8&feature=related

Man kan ju inte göra annat än garva.

Anonym sa...

Lou Reed tillhör väl inte de jämnaste artisterna, va fan tänkte han på här egentligen? Å Pavarotti borde närmast ställas inför rätta.

Anonym sa...

Suverän låtlista, Jonas! Och vi har alla varit där, i soffpotatisträsket. Jag är där nu, faktiskt. Men imorrn, då jävlar ...

Jimmy Myhre sa...

Förr var jag träningsnarkoman men nu är man nöjd med att ha fingrarna på tangentbordet, beach 2020 känns alltför knapp tidsmarginal. Lou Reed är fullståndigt lysande i sina bästa stunder men ......

Tomorrow - My White Bycicle

Jimmy

Anonym sa...

Träningsmoralen verkar kraftigt naggad i kanten. Det fixar man lätt med ett litet klipp på Chabal.

http://www.youtube.com/watch?v=cxljHECox1M&feature=PlayList&p=894C9B47BC722699&index=1

Chabal! Kommentar överflödig.

Visst blir man inspirerad. På med skorna.

Anonym sa...

Chabal, vilket jäkla monster.
Ingen du skulle vilja gå i clinch med.
Men jag vet inte om detta eggar till träning. Det enda man kanske skulle kunna uppnå som liknar Chabal e vikten å det är inget att stå efter.
TP

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »