måndag, oktober 27, 2008

Måndagsexemplar

För att riktigt stampa in den nya veckan började jag morgonen (runt sextiden)att fördöma den som på Västtrafik bestämde att det inte går att betala återstoden på ett hundrakort, detta dilemma satte mig i den något svåra situationen att med 5kr kvar på kortet bli snuvad på resan. Tänkte dock ovanligt kvickt för att vara så tidigt att jag skulle passa på att nyttja den moderne mannens kollektivbetalning,SMS. Glad som en springpojke för Asterix tog jag således upp min kära mobil, att måndagen verkligen börjat stod allt klarare då jag dessutom upptäckte att mobilen var helt urladdad, hmm litet dilemma.....Snabb som en upphottad vessla tryckte jag ivrigt in laddaren. Hela tio minuters uppladdning skulle räcka över tre bytesuppvisningar, som den sanne svensken satt jag på nålar hela resan och tänkte : Nu kommer givetvis en kontrollant som heter Runar och skrattar åt min svarta urladdade skärm, men dagen tog en mäktig vändning och jag hann till och med att dra ordentligt på smilgroparna när det sista bussbytet prickades med en sekunds frist. Glad i hågen äntrade jag till slut min kära arbetsplats nynnandes på Senior Coconuts version av "Showroom Dummies. Ett udda val tycker ni säkert men måndagar är måndagar, man vet aldrig vad som kommer att hända. Förbryllades också under resan av ett gammalt minne från min första inblick i byggbodens skimrande ljus, där satt ett antal mustachprydda väderbitna män och jag minns som igår dom uppmuntrande orden från den älste av dem "Nu har du bara 48 år kvar till din pension lärling !!. Kan tänka mig att detta är ett typiskt svenskt sätt att hälsa färskingar välkomna. Med allt detta i åtanke är det givetvis självklart att dagens låt måste bli : Ennio Morricones intro till "För En handfull Dollar

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad trevligt... inte bara jag som nördar mig på nätet.

TP sa...

Tyskland har gett världen många viktiga saker. Bratwürst, bumpa bumpa-musik, Volkswagen, ödmjukhet (nä nu skoja jag allt), Hans-Pieter Briegel å nu så Senor Coconut. Vad mer kan vi kräva?

Hur många år e d kvar t pension nu? Än viktigare fråga: Hur känns det? Är det bättre att det är färre år kvar eller går tiden för fort?
Morricones musik e så brutalt bra att man får gåshud. Blunda, å scenerna från filmerna rullas upp från din hårddisk.
Jag var tvungen å länka vidare till speldosan som e min favorit.

Eehh! Blondie! My friend! You can't leave me here!

Jimmy Myhre sa...

Tyskarna har som sagt kommit med mycket som är bra, leverknödel, ett mjukt behagligt språk, vackra kvinnor och rolig fotboll. Briegel är en klassiker, vad sägs om Horst Hrubesch ?? ytterligare en tysk mjukiskille......
Morricones musik måste man bara älska, makalösa soundtracks,
Johan trevligt att du tittade in..

Jimmy

Gonzo sa...

Knödel..mmmmmm..Strudel....och sauerkraut.....mmmmm

 
CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »